1. Úvod
2. Zpracování
3. Rozborka zbraně
4. Mechabox
5. Upgrade
6. Závěr
|
Mechabox:
- Mechabox je verze III. Žádné nekompatibilní díly se značkovými prodejci jsem v mechaboxu nenašel.
- Mechabox má 6mm kluzná kovová ložiska, ocelová kola, progresivní pružinu M120, plastový trn s podložkou, plastovou protitlakou hlavu pístu, plastovou hlavu válce s jedním těsněním, mosazný válec s dírou, plastovou trysku a polykarbonátový píst s jedním kovovým zubem.
- Kabeláž s průřezem vodiče cca 0,75 qmm s tvrdou izolací, její průměr je příliš tenký a chtělo by to vyměnit za kabeláž s vodičem o průřezu 1,5 qmm s mosfetem a vyměnit konektory za DeanT, spojky nejsou nutné a pojistku za vidlicovou. Na stávajících kabelech a konektorech jsou veliké ztráty
- Podle síly magnetů motoru, které jsou velmi silné neodymové, bych se ho nebál použít ani na pružinu M150. Zbraň tahá v základu velmi dobře.
- Vypodložkování kol nebylo nejlepší, takže je zapotřebí je lépe vypodložkovat. V mechaboxu je dostatečně použito mazivo.
- Celkově jsou vnitřnosti v mechaboxu dimenzované na základní pružinu.
|
Celkový pohled na mechabox:
|
Celkový pohled na mechabox z jedné strany kde jsou ozubené půlkolo pro změnu režimu střelby
|
Celkový pohled na mechabox z druhé strany, ozubené půlkolo pro změnu režimu střelby s kulisou musí být u sborky stejně orientováno jako to druhé
|
V mechaboxu jsou použita 6mm kluzná kovová ložiska
|
Postup pro rozdělání mechaboxu:
|
Zapamatujte si, jak byly jednotlivé díly předtím poskládány. Při skládání je zapotřebí, aby krajní zuby v soukolí změny režimu střelby na sebe přesně doléhaly
uvolněte píst přes západku zpětného chodu. Návod viz. Rady a doporučení při servisu AEG zbraní
|
V protisměru hodinových ručiček vyšroubujte šroub z mechanizmu pro změnu režimu střelby
|
Rukou odstraňte mechanismus pro změnu režimu střelby s pojistkou
|
Vyšroubujte oba šrouby v motorové kleci a vytáhněte motor i s klecí z mechaboxu
|
Vysuňte plech z vrchu mechaboxu směrem dopředu, pro pomoc můžete takto použít obyčejný šroubovák
|
Vyšroubujte všechny označené šrouby pomocí křížového šroubováku
|
- Nyní vám nic nebrání v otevření mechaboxu. Ale musíte postupovat opatrně. Pružina je v mechaboxu trochu stlačená a při neopatrném otevírání vám z něj může vystřelit, proti vystřelení doporučuji do trnu zasunout šroubovák a při otevírání mechaboxu ho držet.
- Při otevírání postupujte takto: mějte mechabox na pevné podložce, držte jednou rukou válec a druhou pomalu vytahujte horní díl mechaboxu, pořád kontrolujte trn pružiny.
- Až bude horní díl mechaboxu tak vysoko, aby jím prošel trn, tak opatrně vytáhněte šroubovák s trnem mimo mechabox. Až toto zdárně uděláte, můžete bez obav obě půlky mechaboxu oddělit.
|
Vnitřní díly mechaboxu:
|
Celkový pohled. Mechabox je velmi dobře promazán, vypodložkování kol bylo poměrně dobré
|
Kola jsou kvalitní ocelová s rovnými zuby
|
Pružina M120 s progresivním vinutím (hustší částí směrem k trnu)
|
Plastový trn pružiny verze III.
|
Plastová protitlaká hlava pístu s osmi otvory s polykarbonátový pístem s 1 kovovým zubem
|
Mosazný válec s dírou pro střední hlavně typu M4. Vnitřní povrchová úprava válce je velmi hladká, válec je souměrný.
|
Plastová hlava válce verze II. s jedním těsněním.
|
Plastová tryska velikosti 22,3mm.
|
Plastové ramínko podavače v 3
|
Pohled na kontakty s člunkem spouště
|
Pohled na mechabox bez součástek
|
- Při skládání mechaboxu musí být pístové kolo (to co se dotýká pístu) v takové pozici, že horní ozubení na kole (to poloviční) musí být ve spodní části mechaboxu.
- nejdříve si všechno připravte, dejte ruku na válec a druhou rukou zandejte do mechaboxu pružinu s trnem. Ruku na válci nikdy nesundávejte.
- Pomalu k sobě přibližujte obě půlky mechaboxu, rovnejte kola, spoušť a západku zpětného chodu tak, aby zapadli do příslušných děr.
- Mechabox je správně složený, když obě půlky drží u sebe bez jakýchkoliv šroubků a bez sebemenší mezery mezi oběma půlkami.
|
<<
1
2
3
4
5
6
>>
|
V lednu 2011 napsal recenzi Daven, člen teamu www.chrudim.asteam.cz.
zpět
|